ZDAJ EGZAMIN

Zrobiłeś kurs - co dalej?

Dla osób, które chcą zaoszczędzić czas i uzyskać pomoc doświadczonej osoby w załatwieniu formalności w ośrodku egzaminacyjnym skorzystaj z PAKIETU KOMFORT

Po zakończeniu kursu:
- zgłoś się po swój Profil Kandydata na Kierowcę
(jeżeli zostawiałeś go u nas)
- dowiedz się w biurze, kiedy profil będzie zaktualizowany
- pojedź do ośrodka egzaminacyjnego na ul. Nowohuckiej 33a
- zapłać za egzamin państwowy
(teoretyczny 30 zł, praktyczny 180 zł)
- umów termin egzaminu


Egzamin teoretyczny składa się z:
Wyświetlane w czasie rzeczywistym scenariusze, wizualizacje i opisy
32 pytania w tym:
- 20 pytań z wiedzy ogólnej w tym:
       10 pytań o wysokim znaczeniu dla bezpieczeństwa ruchu drogowego - pytania za 3 punkty
       6 pytań o średnim znaczeniu dla bezpieczeństwa ruchu drogowego - pytania za 2 punkty
       4 pytania o niskim znaczeniu dla bezpieczeństwa ruchu drogowego - pytania za 1 punkt
Należy wybrać jedna prawidłową odpowiedź „TAK” lub „NIE”
Czas na przeczytanie pytania to 20 sekund, czas na odpowiedź to 15 sekund

- 12 pytań z wiedzy specjalistycznej dotyczącej zdawanej kategorii w tym:
6 pytań o wysokim znaczeniu dla bezpieczeństwa ruchu drogowego -
pytania za 3 punkty
4 pytania o średnim znaczeniu dla bezpieczeństwa ruchu drogowego - pytania za 2 punkty
2 pytania o niskim znaczeniu dla bezpieczeństwa ruchu drogowego - pytania za 1 punkt

Należy wybrać jedną prawidłową odpowiedź „A”, „B”, „C”
Czas na przeczytanie i odpowiedź to 50 sekund

- możliwa do uzyskania liczba punktów: 74
- aby zdać należy uzyskać: 68 punktów
- nie ma możliwości powrotu do poprzedniego pytania

Egzamin praktyczny:

Zadania na placu manewrowym:
1. Przygotowanie do jazdy:
- sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego
3. Slalom wolny (jazda po łukach w kształcie cyfry 8 i pomiędzy 5 pachołkami ustawionymi na wyznaczonym pasie ruchu)
4. Slalom szybki z prędkością min. 30 km/h
5. Ominięcie przeszkody przy prędkosci min. 50 km/h
6. Ruszanie na wzniesieniu
Najczęściej popełniane błędów:
- wzrok skierowany na przednie koło przy skrętach
- hamowanie hamulcem przednim na zakrętach
-
zbyt gwałtowne puszczanie sprzęgła

Egzamin praktyczny na mieście:
-
Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
- Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
- Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne pręd
kości
-
Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu
- Przejazd przez skrzyżowania równorzędne (trzy- i czterowlotowe)
-
Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu (znak A-7, B-20, D-1 oraz w połączeniu z tabliczkami T-6a i T-6c) określonymi w przepisach w sprawie znaków i sygnałów drogowych
-
Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
-
Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy
-
Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe (wjazd i zjazd)*
- Przejazd przez przejścia dla pieszych
- Przejazd przez torowisko tramwajowe i kolejowe
-
Przejazd przez tunel
- Przejazd obok przystanku tramwajowego i autobusowego
- Wykonanie manewru wyprzedzania
- Wykonanie manewru omijania
-
Wykonanie manewru wymijania przy prędkości co najmniej 50 km/h
- Wykonanie manewru zmiany pasa ruchu
- Wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo i prawo
-
Wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu
-
Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym przez egzaminatora miejscu
(manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania)
- Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych  przy prędkości minimum 50 km/h przy użyciu przedniego i tylnego hamulca motocykla (manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania)

Czas egzaminu praktycznego, min. 25 minut
Najczęściej popełniane błędy:
- nieodpowiedni tor jazdy
,
- h
amowanie hamulcem przednim na zakrętach,
- nie odwracanie głowy przy zmianie pasa ruchu,
- brak umiejętności oceny odległości i prędkości innych pojazdów
,
- nieodpowiednie dostosowanie prędkości do warunków na drodze
,
- wymuszanie pierwszeństwa przejazdu
,
- nieostrożne zachowanie w rejonie przejść i przystanków,
- nieprawidłowe tory jazdy przy skrętach w lewo na drogach wielopasmowych o większej ilości pasów ruchu w tym samym kierunku,
- opuszczanie ruchu okrężnego bez sygnalizacji świetlnej - bez włączenia prawego kierunkowskazu
,
- n
ieumiejętne wykonywanie zmiany pasa ruchu (sygnalizowanie faktu, a nie zamiaru - wyłączanie kierunkowskazu wraz z ruchem kierownicy),

- brak umiejętności oceny odległości i prędkości innych pojazdów,

- zmiana pasa ruchu przez linię ciągłą,

- l
ekceważenie znaków poziomych (linie strzałki kierunkowe) i pionowych
,
- brak reakcji na zmiany sygnalizacji świetlnej,

- beztroska jazda w miejscach zagrożonych, np. zbyt bliskie przejeżdżanie obok pieszych znajdujących się na drodze, zbyt duża prędkość w pobliżu szkoły,

- brak obserwacji znaków drogowych i niestosowanie się do nich.


Po pozytywnym zaliczeniu egzaminów państwowych, uruchamiana jest procedura wyrabiania prawa jazdy, która trwa ok. 3 tygodnie
Wchodząc na stronę www.pwpw.pl można sprawdzić czy dokument jest już do odbioru.
Urząd Miasta Krakowa powiadamia wiadomością sms, że prawo jazdy jest już do odbioru.
Jeżeli dokument jest już gotowy do odbioru, należy udać się do Urzędu Miasta lub Starostwa (zgodnego z miejscem zameldowania) do wydziału komunikacji, uiścić w kasie opłatę 100,50 zł.
Po wpłaceniu można odebrać dokument.

Zobacz dlaczego warto wybrać BSK LUZ
Sprawdź naszą ofertę oraz opinie o LUZ na Facebooku

Wszystkim osobom, które zdały egzamin państwowy pragniemy złożyć serdeczne gratulacje.
"Szerokiej drogi, gumowych drzew, omijaj przeszkody, powoli się śpiesz"

Kadra BSK LUZ

 

Ta strona używa ciasteczek. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień w przeglądarce. Więcej...